Leverandører aktivert

Kommunene har som målsetting at alle bestillinger på litt sikt skal settes gjennom kommunens innkjøpssystem (Visma eHandel). Dette gjelder kjøp av alle varer og tjenester hos avtaleleverandører, enkeltanskaffelser (formularkjøp/rekvisisjon), abonnementer, kurs m.v. Bestillinger kan foretas i Visma eHandel på flere måter:

  • "Artikkelsøk" - handel fra varekatalog, benyttes for leverandører med varekatalog importert i Visma eHandel. Som regel er dette rammeavtaleleverandører, avtalevarer er merket med et dokumentsymbol aktivert i søkeresultatet. Prefererte varer/anbudsprodukter i en avtale er i tillegg merket med en "tommel opp".
  • "Formularkjøp" - også kalt fritekstbestilling egner seg til de fleste typer kjøp hvor det ikke handles fra varekatalog. Det kan f.eks være tjenestekjøp, enkeltanskaffelser mv (type rekvisjonsblokk, velg "Formularkjøp" fra menyen i eHandel). Bestilling sendes fra Visma eHandel til leverandøren via e-post eller man kan ta utskrift som tas med til leverandøren evt sendes per skannet e-post eller telefaks. Viktig at leverandøren oppgir ordrenummeret fra bestillingen ved fakturering, ordrenummeret skal stå i feltet "Deres referanse" på fakturaen.
  • "Ekstern nettbutikk" - fungerer som handel fra varekatalog men man tas ut i leverandørens nettbutikk for å finne riktige varer, disse tas med tilbake til Visma eHandel for å ferdigstille bestillingen.

Nedenfor listes leverandører etter hvert som de er aktivert for handel gjennom eHandel. Finner du ikke en leverandør i listene eller via Visma eHandel så ta kontakt med økonomiavdelingen eller kommunens innkjøpsansvarlig. Alle leverandører som ligger i økonomisystemet er tilgjengelig for "Formularkjøp", dersom de ikke er listet i oversikten nedenfor som e-post leverandør kan man ta utskrift av ordren å sende/levere til leverandøren. Det ligger også informasjon om bestillingsrutiner knyttet til den enkelte rammeavtale under Innkjøpsavtaler .

 

Aktiverte rammeavtaleleverandører - med elektronisk varekatalog
(i Visma eHandel eller via ekstern nettbutikk)

Leverandør Rammeavtale
ASKO Hedmark AS Kolonialvarer (storhusholdning)
Auralight AS Lyskilder, batterier og elektromateriell
for daglig drift
Johnet Datasystemer AS IKT-Hardware
Kjelstad Bakeri AS Brødvarer og kaker
Maske Gruppen AS Kontormateriell
Maske Gruppen AS Renholdsprodukter, emballasje
og cateringprodukter
Nor Engros Dahle Medical AS Medisinsk forbruksmateriell
Odd Langdalen Frukt & Grønt Engros AS Egg, poteter, frukt og grønnsaker
Praxair Norge AS Gass og leie av gassflasker
Rom for Flere AS Møbler og inventar - Varegruppe A-C (kontor-, helse-/inst- og skolemøbler)
Sharp Business Systems Norge AS Kjøp og serviceavtale kopi-/multifunksjonsmaskiner
Sharp Nordic Finans Leie av kopi-/multifunksjonsmaskiner
Smakfullt Storkjøkken AS Fisk og fiskeprodukter
Tine SA Melk og melkeprodukter
Trigonor AS Møbler og inventar - Varegruppe D barnehagemøbler


Aktiverte leverandører uten rammeavtale - med elektronisk varekatalog
(i Visma eHandel eller via ekstern nettbutikk)

 - ingen per 1 april 2015

 

Aktiverte fritekstleverandører - formularkjøp 
(leverandører med registrert e-post i Visma eHandel)

Ta kontakt med systemansvarlig/regnskap i din kommune ved behov/ønske om å aktivere leverandører med e-post.

Aktiverte leverandører med e-post - Gran kommune

Aktiverte leverandører med e-post - Lunner kommune

Leverandører som kommunen benytter men som ikke er i oversiktene ovenfor er også tilgjengelig for handel via ehandel ved bruk av formular, men da må utskrift av ordren benyttes. Ved å holde musepekeren over leverandørnavnet når leverandør søkes opp under "Formular", eller ved å klikke på leverandørnavnet når man står i bildet for å fullføre handlevogn kan man se om ordren sendes som e-post eller om man må ta utskrift når handlevognen er godkjent.

Publisert
10.04.2017
Sist endret
10.04.2017
Publisert av
Gran kommune

Kontaktinformasjon

Logo ansattportal